Seni kasutamata reklaamivõimalus, Kuku raadio üllatab
Kuku on raadio, mida ma kuulan Eestis kõige rohkem. Kuku raadiot ma kuulan ilma reklaamideta - nimelt podcastina, sest saadete ajad ei sobi minu elugraafikuga.
Hea ja mugav. Ka on tunniajased saated tänu reklaami puudumisele märksa lühemad: 10-15 minuti võrra.
Väike ülevaade podcastidest, mille kõik osad olen ma viimase kahe aasta jooksul ära kuulanud:
Aastate jooksul olen ma tihti tänanud mõtetes Kukut nende raadiosaadete avalikustamise eest, ning ka reklaami puudumise eest nendes saadetes. (On ju mõttetu avaldada podcastis reklaami inimestele kes kuulavad saadet võibolla aastate pärast, mil toode-turg on muutunud).
Pühapäeval üllatusin kuulates Keskpäevatunni podcasti. Saate alguses on reklaam, kusjuures suunatud reklaam, podcasti kuulajatele. Reklaam kutsub ülesse kuulama ühte uut (?) podcasti.
Päris põnev ja kusjuures ei põhjustanud üldse viha ega tigedust kuulates reklaami, sest reklaam oli väga hästi sihitud (podcastikuulaja, arvamussaate kuulaja, võib olla huvitatud tõesti teisest samalaadsest saatest podcastina).
Nagu öeldakse, reklaam muutub ärritavaks siis kui reklaamitud asi jätab meid külmaks ega puutu meisse. Antud juhul oli tegu väga asjakohase tutvustusega. Jääb ainult mõelda ja oletada, millal hakatakse analüüsima minu podcastide kuulamist tervikuna ja pikkima vahele saadetele mind tõenäoliselt huvitavat maine ja brändireklaami, mis on ajatum. Järgmine arendus edasi oleks, et podcasti faili downloadimisel tehakse mp3 fail igaühe unikaalset maitset arvestades. Sealhulgas reklaamid on ajakohased ja lisatakse podcastile allalaadimise hetkel.
Hea ja mugav. Ka on tunniajased saated tänu reklaami puudumisele märksa lühemad: 10-15 minuti võrra.
Väike ülevaade podcastidest, mille kõik osad olen ma viimase kahe aasta jooksul ära kuulanud:
- Keskpäevatund (50 minutit)
- Kukkuv Õun (50 minutit)
- Kukul Külas (1 tund 40 minutit)
- Magneet (50 minutit)
- Majandusruum (50 minutit)
- Nädalategija (50 minutit)
- Vahetund Postimehega (50 minutit)
- Välismääraja (50 minutit)
- Äripäev Eetris (50 minutit)
Aastate jooksul olen ma tihti tänanud mõtetes Kukut nende raadiosaadete avalikustamise eest, ning ka reklaami puudumise eest nendes saadetes. (On ju mõttetu avaldada podcastis reklaami inimestele kes kuulavad saadet võibolla aastate pärast, mil toode-turg on muutunud).
Pühapäeval üllatusin kuulates Keskpäevatunni podcasti. Saate alguses on reklaam, kusjuures suunatud reklaam, podcasti kuulajatele. Reklaam kutsub ülesse kuulama ühte uut (?) podcasti.
Päris põnev ja kusjuures ei põhjustanud üldse viha ega tigedust kuulates reklaami, sest reklaam oli väga hästi sihitud (podcastikuulaja, arvamussaate kuulaja, võib olla huvitatud tõesti teisest samalaadsest saatest podcastina).
Nagu öeldakse, reklaam muutub ärritavaks siis kui reklaamitud asi jätab meid külmaks ega puutu meisse. Antud juhul oli tegu väga asjakohase tutvustusega. Jääb ainult mõelda ja oletada, millal hakatakse analüüsima minu podcastide kuulamist tervikuna ja pikkima vahele saadetele mind tõenäoliselt huvitavat maine ja brändireklaami, mis on ajatum. Järgmine arendus edasi oleks, et podcasti faili downloadimisel tehakse mp3 fail igaühe unikaalset maitset arvestades. Sealhulgas reklaamid on ajakohased ja lisatakse podcastile allalaadimise hetkel.
Kommentaarid
Kuna pikki aastaid on KUKU audioarhiiv ja sellele järgnenud taskuhääling (podcast) toiminud entusiasmipõhiselt AGA samas on tekkinud kuulajaskonnal ootused mh süsteemi töökindluse osas siis on mingi rahamudeli tekitamine hädavajalik. Seejuures sellise rahamudeli (ja reklaamivaliku) tekitamine mis sobiks kuulajatele ja podcasti-kuulamise eripäradega (oluliselt pärast eetrikuupäeva, võimalus reklaamist üle kerida jne).
Hetkel läheb reklaam suht julmalt stuudios külge, aga tõepoolest ei ole keeruline ehitada lahendust, mis lõiguks saate kokku serveripoolel. Näiteks itconversations.com (mille helikujunduseta teated saate toetajast mulle väga sümpaatsed tunduvad) jookseb oma platvormi peal mis ehitab saatefailid kokku eeltutvustusest-reklaamist-saatest-jms ning suudab neid vajadusel ümber ehitada (tehes seda ka tehnoloogilises mõttes shefilt ehk Amazoni pilve kasutades). Ja maksvad tellijad saavad saate, kus reklaami asemel ütleb Doug isiklikult aitüma toetajale :-)
Aga samuti ka teisi kuku raadio saateid. Kuna olen alles 20a. siis oli päris huvitav kuulata, millised igapäevased probleemid olid inimestel aastatel 2000-...
Kahju ainult et teised raadiojaamad nagu näiteks Vikerraadio ja R2 ei hoia oma arhiive avalikult internetis üleval.