Juhtum 1 - Ost Bauhof-i veebipoest


Vastavalt lubadusele, anda ülevaade Eesti e-kaubanduse suundumustes 2012 ja ilmestada seda kolme näitega, toon ära siinkohal esimese näite - ehituskaupade müüja Bauhof.

Taust

Bauhof on üks tuntumatest ehitus- ja aiakauba müüjatest Eestis. Omab 12 füüsilist poodi üle Eesti ning 5 Leedus. Veebikauplus on Bauhofil olnud alles paar aastat. Bauhof Group AS müügitulu aastal 2011 oli 89 920 000 € ja ärikasum -3 429 000 €. Bauhof Leedu kodulehekülje puhul on kasutusel Bauhofi Eestis asunud kodulehekülje eelmise versiooni sarnane leht.

Ostuprotsess

Kindlasti võib erineda ostuprotsess, minu omast. Kirjeldan lihtsalt oma kogetut, konkreetse tellimsue puhul.
  1. Sooritad ostu veebipoest (sest nii on mugavam). Valid tarneviisiks, et lähed ise kohale (sest nii on soodsam ja tundus kiirem).
  2. Ootad paar päeva kuni tellimus käib läbi mingi protsessi (ja inimeste, kes töötlevad seda).
  3. Samal ajal on poes toode olemas riiulil (ca 50 eksemplari riiulil).
  4. Mõned päevad hiljem tuleb teade, et kaup on laekunud poodi ja kätte saad infoletist.
  5. Lähed poodi, infoleti tädi sahmib jupp aega, kuni tellimuse üles leiab ja läheb toob soovitud kauba müügisaali riiulilt ära.
  6. Lahkud kaubaga.  

Mis on nende teguviisi puhul vale

  • Kauba tarne on ebaselge mulle kui ostjale. Kas lõppkokkuvõttes tarniti see kohalikust poest või saadeti see tellimus lisaks olemasolevale eksemplaridele? 
  • Miks on see tellimuse täitmise protsess mitmepäevane (tellimuse esitamisest teateni "kaup on kohal"). Vahepeal on väga üldsõnalised teated, mis annavad aimu, et kaup mitte ei liigu vaid seda tellimust alles vormistatakse ("Täitmisel").
  • Miks ei toimi alati veebipoes staatuste uuendamist? Alates juulist on mul üks kaup staatuses "Täitmisel". Ma olen ammu selle kätte saanud.
  • Miks ei ole mu kliendikaart ja veebipood ühendatud? Miks ma ei saa näha oma saldot, oste, boonusraha veebipoes? Miks ma olen veebipoes teine Mihkel, kui ma olen seda kliendikaartiga?
  • Mis kasu on veebipoest ostmisest (tellimuse aeg on 3 päeva) kui poest ostes oleks saanud 10 minutiga. (Tellimus sai esitatud eeldusel, et kohe peale tellimust saan kauba kätte kui järgi lähen, arvestusega, et kaup on poes olemas).
  • Hinnapreemium võrreldes poest ostmisega puudus - teoreetiliselt peaksid kulutused olema väiksemad. Võibolla mõne toote puhul on ka hinnaerinevused e-poe kasuks, kuid minu soovitud esemete puhul pole seda täheldanud.
  • Oluline oht turvalisusele: turvalisusest hakkas silma, et veebipoe parool peab olema 3-20 tähemärki! Nagu tegelt ka KOLM tähemärki? Ja miks ei tohi olla rohkem kui 20? Tekib küsimus, kas parooli hoitakse avatud tekstina, selmet teda"soolatud" hash kujul hoida?

Positiivset

Millal siis tasub aga Bauhofi veebipoest osta?
  • Kui kaup on olemas kusagil teises poes ja müüjad väidavad, et nad võivad selle ära broneerida aga kohale peab minema kusagile teise Eesti otsa. Seejärel lähed arvutisse, sooritad ostu e-poest, misjärel tarnitakse kaup sinule sobivasse poodi automaagiliselt.
Sama teema jätkuartiklid:

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kui sa tervet rehkendust ei jõua tee pool

Aasta 2023 kokkuvõte

Aasta 2022 kokkuvõte