08 november, 2012

Juhtum 2 - Ost Euronicsi veebipoest

Taust

Euronics on üks suuremaid tarbeelektroonika jaekette Eestis. Euronicsi kaubamärk on tuntud Euroopas laialdasemalt, kuid üldjuhul on tegu iseseisvate müüjatega ühe ostugrupi nime all. Eestis oleva Euronicsi juriidilise keha - Antista AS müügitulu 2011 aastal oli 40 450 367 € ja ärikasum 859 416 €. Huvitavate faktidena tasub mainida, et Antista AS kuulub 100%-liselt OÜ-le Raglor. Euronicsi grupi kodulehe järgi esindab aga Euronicsit Eestis Euronics Baltic OÜ. Eestis on Euronicsil 14 jaepoodi, Lätis ja Leedus on mõlemas 4 kauplust. Sarnaselt Bauhofi veebipoega hakkab silma, et Läti Euronics kasutab, Eesti Euronicsi eelmise lehega sarnast veebilehte ning Leedu Euronics isegi üle-eelmist.
Euronicsil on keerukas omanike ja juhtimisstruktuur

Ostuprotsess

Kindlasti võib lugeja ostuprotsess erineda minu omast, kuid loodetevasti on võimalik saada aimu võimalikest kitaskohtadest.
    1. Läksime elukaaslasega poodi, ostmaks kohvimasinat. Kuna elukaaslasel oli sünnipäev, siis oli võimalik saada ka mingit sünnipäeva soodushinda.
    2. Poes tehakse selgeks, et sünnipäevasoodustust saab ainult tellides ja tasudes e-poe kaudu.
    3. Viisakalt ning positiivsena üllatusena aga pakutakse võimalust tellimuse ja broneeringu sooritamiseks koheselt; tasuma peab aga kodus oma arvutis.
    4. Tellides küsitakse viisakalt - kuna makse teete päev lõpus siis raha laekub meile homme. Seega kas tulete ise järgmisel päeval kaubale järgi (sest kaup on poes olemas) või saadame selle teile kulleriga (see maksab 1 €). Parandatud elukaaslase mälu järgi järgmiselt: Seega, kas soovite kulleriga koju et 1€ või kaup tuleb poodi ja peale arve tasumist antakse teada kuna võib poodi järgi tulla. Kuna kaup oli poes olemas et siis tundus, et ei ole vahet kas tulla ise poodi või lasta kulleril tuua.
    5. Kuna elame maal, otsustame kulleri kasuks. Hoolimata sellest, et poest sõidame mööda iga päev. Aga tundus mugavam ja 1€ ei ole nii suur raha mugavuse eest.
    6. Tundub, et kulleritellimuse puhul tuleb pakk kuskilt kaugelt kesklaost, sest pakk saabub 4 päeva peale tellimist (nagu lubatud ka kodulehel), hoolimata kauba olemasolust kohaliku poe laos.

      Mis on nende teguviisi puhul vale

      • Sarnaselt Bauhofiga on kauba tarneprotsess mulle kui ostjale ebaselge, miks tuleb kaup 4 päeva Eesti piires kohale, kui minu kodust 5 km kaugusel olevas müügisaalis ja laos on kaup olemas. Miks ei tarnita seda kiiruse huvides kohalikus laost?
      • Miks on Eesti sisese kauba saatmise protsess nii pikk? Võibolla on see põhjendatud, kuid kliendil puudub ülevaade kauba liikumisest ja staatusest, mistõttu ei tundub aeg pikem.
      • Miks ei teavitatud poes, et poodi järelemineku ja kullerteenuse kasutamise puhul on nii suur ajavahe?

      Positiivset

      • Netis tellides tuli kaup odavam kui jaekauplusest ostes.
      • Kauba tarne on soodne igale poole (1€)
      • Poemüüjad saavad vormistada klientidele vajadusel veebitellimusi
      • Veebipoed areneb ja täieneb pidevalt
      • Pidevalt on veebis erinevad sooduspakkumised, voucheri kasutamise võimalus (Näiteks Digitunni kuulajatele)
      Sama teema jätkuartiklid:

      Kommentaare ei ole: