02 detsember, 2007

Valikute paljusus

Mis hirmutab inimesi? Kas valikute vähesus või valikute paljusus? Arvan, et pigem viimane. Inimestele meeldib kui valikud on nende eest tegelikult tehtud ning neile jääb ainult viimane otsustus: kas jah või ei. Ilmselt on see inimestele meeltmööda, kuna see vähendab riski, võimalust et enda tehtud valik on vale. Ka võimaldab see süüdistada teisi valedes valikutes.

Sageli antakse klientidele valida liiga palju: Meil on Windows Vista Basic ja Windows Vista Home Premium ja Windows Vista Ultimate ja Windows Vista Business. Klient ei soovi suurt valikut, vaid võimalikult täpset - ta tahab Windowsi mis töötaks tema arvutiga.

Miks on sellel autol kaks telefoninumbrit? Kas see tagaks topeltarvu kontakte?


Näiteks kontaktandmetega on sama lugu, kui mult küsitakse meiliaadressi võin neid üles lugeda tagasihoidlikult ca 10 enda kohta. Kui keegi minuga ühendust tahab siis ta ei soovi saada kümmet meiliaadressi vaid ainult ühte, sellist mis töötaks. Ta ei taha teada et minu koduleht on üleval veel lisaks seitsmes serveris ja mind saab kätte 3lt telefonilt ning kahelt skype nimelt ja ühelt msni nimelit. Ta lihtsalt tahab ühte mis töötaks.

Vahel on vähem rohkem või mis?

Kommentaare ei ole: