25 jaanuar, 2009

Soov.ee poolikuks jääv kampaania

Soov.ee tuli oma kuulutusteportaali telereklaamidega välja umbes samal ajal, mil nad teatasid oma otsusest loobuda paberlehest ning keskenduda portaali arendamisele.

Reklaamide eesmärgiks on tutuvustada auditooriumile soov.ee uuenenud portaali ning tuletada meelde soov.ee-d kui suurepärast interneti keskkonda kus osta, müüa ja vahetada oma maist varandust.
Neile kes reklaamklippe näinud ei ole annan ka väikese ülevaate. Reklaamides esinev peategelane vaimustub võimalusest osta-müüa internetis ning paneb järjepidevalt kodus olevaid naisele armsaid esemeid müüki. Reklaamklipi lõpus näidatakse kaadrit aktiivsest ostumüügi kuulutusest.
Reklaamid on iseenesest päris vaimukad ning eristuvad ilusasti ülejäänud telereklaamidest.


Kahjuks aga jätab Soov.ee kasutamata suurepärase võimaluse astuda sammuke kaugemale selle reklaamiga. Reklaami analüüsides on märgata kahte möödalaskmist:
  • Toote kohta käiv info - tüüpilise laisa turundusinimese või veebimeistri tekst: Loren ipsum. Loren ipsum on tekst, mida kasutatakse trükis ja prindis, kui on vajadus kasutada suvalist prooviteksti. Siin oleks olnud Soov.ee-l võimalus edastada tähelepanelikele lugejatele kas mingi nali või teade. Nali või teade sellises kohas oleks paratamatult tõmmanud mõne inimese tähelepanu ning arvan et reklaamil oleks olnud võimalus muutuda viral kampaaniaks. Seejärel oleks hakatud reklaami vaatama puhtalt huvist, kas suudetakse lugeda seal oleva teksti, mis seal väidetakse olevat.
  • Kontaktinfo reklaamis - E-post: peeter@soov.ee, telefon: 512345, skype: peeter, WWW: www.hot.ee/peeter. Ka siin oleks saanud astuda Soov.ee sammukese edasi. Miks anda väljamõeldud telefon? Miks anda skypenimi mida ilmselgelt ei kasutata? Miks anda WWW viitega veateatega veebilehele, mis pole ilmselgelt Soov.ee-ga seotud. Soov.ee laseb seeläbi käest suurepärase võimaluse arendada edasi lugu. Lugu, kus peategelaseks oleks reklaamist tuntud "Peeter". Miks ei oleks võinud anda telefoni asemel päris kontori telefoni, miks ei ole skypenime taga soov.ee enda meeskond? Miks pole veebiaadressi taga Peetri kodulehte, kus ta räägib kui vahva pere tal on ja mis on tema hobi (näiteks soov.ee külastamine). Selline lähenemine poleks Soov.ee-le maksma läinud midagi, kuid oleks kindlasti võitnud tähelepanu. Oma reklaamikarakterile, Blingimehele on teinud kodulehe näiteks DnB Nord Bank (Taevas Ogilvy).
Millised võimalused jätad sina kasutamata oma reklaamides?
Kes reklaami näinud ei ole siis saab seda vaadata ka siitsamast.

3 kommentaari:

kristjan ütles ...

Paistab, et mureks on neil olnud teeme hästi palju ja kõik korraga. Aga ettevõtte sees pole võimsust seda vormistada. Ehk planeerimine liiga hüplik mida Eestis tihti kohtab. Agentuur teeb reklaamid, ja trükimaterjalid aga kuidas see oma tootega siduda jääb vahele.

Aga hoopis hullem on see, et Soov.ee portaal on kasutaja hirm. Lõpuks on nad vist otsingu toimima saanud. Aga üldine kontseptsioon paneb küll pead vangutama.

Roman ütles ...

Kuigi nõustun sinu postituse sõnumiga, olen eriarvamusel, et selline sinu poolt pakutud kontseptsiooni edasi arendamine ei oleks midagi maksma läinud.
Peetrile kodulehe tegemine oleks kindlasti kulutusi nõudnud - eriti arvestades, et selle realiseerimise taga oleks arvatavasti olnud reklaamiagentuur.
Muidugi oleks saanud mõni Soov.ee tegelane teha meelega amatöörliku välimusega hot.ee serveris asuva lehekülje - midagi sellist millega ka Peetri sugune tegelane ise hakkama saaks. Sellisel juhul oleks tõesti lisakulutused olnud minimaalsed ja potentsiaalne võit palju suurem!

MihkelM ütles ...

Tere Kristjan ja Roman, aitäh kommentaaride eest.

Kahjuks ma ise pole soov.ee portaali kasutanud ja seetõttu ei oska kommenteerida selle kasutusmugavust, küll aga nõustun, et planeerimises on üks partner tantsinud valssi ja teine jive-i ning kokku tuleb selline stiihiline tõmblemine.

Kusjuures Roman, ma ise pidasingi silmas väga amatöörliku kodulehekülge, arvestades tegelaskuju omadusi ning käitumisi. Umbes midagi sellist: http://www.hot.ee/ingrid27/. Ainuke tõsiseltvõetav kulu oleks olnud ajakulu selle lehe valmistamisele ja selle kaudu tulnud päringutele vastamisel.